Godina

Kategorija

Obavijest o javnoj odbrani završnog magistarskog rada kandidatkinje Samre Ćorhodžić

5. Ostala obavještenja

Obavijest o javnoj odbrani završnog magistarskog rada kandidatkinje Samre Ćorhodžić

UNIVERZITET U TUZLI

EKONOMSKI FAKULTET

O B J A V L J U J E

Kandidatkinja Samra Ćorhodžić, BA, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom Dizajniranje strategija motivacije za generaciju „Z“ u funkciji upravljanja njihovom fluktuacijom i radnim perfomansama“ dana 30.09.2025. godine u 12,00 sati na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

1. Dr. sc. Bahrija Umihanić, redovni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli– predsjednik,

2. Dr. sc. Adisa Delić, redovni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – mentor i član,

3. Dr. sc. Selma Smajlović, vanredni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – član,

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

REZIME

U okviru ovog magistarskog rada analizirane su strategije motivacije zaposlenih sa posebnim naglaskom na Generaciju “Z” kao novu generaciju koja je trenutno pristutna na tržištu rada, a čija motivacija predstavlja izazov za sve menadžere, bez obzira na djelatnost kojom se preduzeće bavi.  Kroz teorijsko i empirijsko istraživanje posmatrani su ključni faktori kao što su strategije motivacije, fluktuacije, radne performanse, materijalno i nematerijalno motiviranje, kao i obilježja Generacije “Z”.

Primarno istraživanje obuhvatilo je uzorak od 53 bosanskohercegovačkih preduzeća. Istraživanje je provedeno korištenjem anketnog upitnika, a obrada podataka izvršena je u statističkim programima softverska podrška u vidu programa Microsoft Excel, te programa za statističku obradu podataka IBM SPSS Statistics. Testiranje postavljenih istraživačkih hipoteza izvršeno je primjenom regresione analize. Rezultati istraživanja pokazuju kako kombinacija materijalnog i nematerijalnog motiviranja značajno utiče na dizajniranje strategije motivacije, a sve u cilju da se smanje fluktuacije i poboljšaju radne perfomanse Generacije “Z”.

Istraživanje je pokazalo da vrlo efikasne strategije motivacije ove kategorije zaposlenika mogu biti nagrade i bonusi  budući da ova generacija često prepoznaje instant povratne informacije i trenutne nagrade koje prepoznaju njihov trud i postignuća, stvaranje pozitivne atmosfere i kulture sa ciljem podsticanja kreativnosti, inovacija i međusobnog poštovanja zaposlenih te fleksibilnost u radu i ravnoteža između privatnog i poslovnog života.

Sa druge strane, kao strategije koje u najmanjoj mjeri motivišu zaposlene koji pripadaju generaciji Z istraživanje je identifikovalo stvaranje okruženja sa minimalnim nadzorom i fleksibilnost u pristupu procedurama i inovacijama kako bi se zaposlenicima omogućila veća kreativnost i mogućnost za prepoznavanje efikasnijih načina rada

Ključne riječi: strategije motivacije zaposlenih, generacija Z, radne performanse, fluktuacija,   materijalno motiviranje, nematerijalno motiviranje.